[cstex] AR a DPI (rychlost zobrazenia)

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Sep 7 09:10:29 CEST 2007

Zdravim,

pisem tuto informaciu s vedomim, ze mozno niekedy sa to niekomu zide.
Mam AR 8 a pracujem na WINXP. Teraz vacsinou vyrabam a pustam si PDF
animacie. Pomahal som kolegovi astronomovi vytvorit celkom komplikovanu
PDF animaciu (komplikovane pocitanu a nakoniec aj komplikovane
poskladanu). Je vytvorena pomocou FORTRANu a PDFLaTeXu pod MIKTeXom.

Chcel to prezentovat aj na dajakej astronomickej konferencie
(bohuzial tam sa to nepohlo - mal pripravenu aj "stojatu" prezentaciu).
Asi po mesiaci som to chcel ukazat aj mojim kolegom (bola nato vhodna
prilezitost) a zrazu sa mi to nepohlo. Hladal som potom pricinu vselikde,
ale bez uspechu. Neslo mi do hlavy, ze mi to chodilo v pohode a zrazu
bumm, iba velmi pomaly to blikalo a to tak, ze zhruba minutova animacia by
bola presla za hodinu (odhadom).

Uz presli 2-3 mesiace, ale stale som nato myslel a skusal vselico
nastavovat v AR, skumat system pocitaca, ale nic som nevyhutal. Ostatne
animacie mi idu v pohode (aj tie najvacsie). Pravda tato kolegova je
najmohutnejsia (iba podlozeny podklad ako obrazok ma vyse 700KB,
samotna animacia ma cca 800 stran).

Dnes rano som prerabal prezentaciu z PowerPointu do PDF aj dajakymi
animaciami, ked som to mal, skusil som pustit aj tu kolegovu. Ani neviem
preco, kliknem na UPRAVY, potom PREDVOLBY, nakoniec INE ROZLISENIE.
Nastavim 10DPI. Pustim animaciu a ide ako delo. Dam naspat systemove
rozlisenie (96DPI) a ide to dalej ako delo. Neviem co som s tym urobil,
ale ta mohutna animacia ide, hoci pred minutou nesla.

Zdravim
Ladislv Bitto