[cstex] Umisteni plovoucich objektu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed May 23 22:26:32 CEST 2007

23.5.07, Roman Maňák <astro_x at post.cz>:
> [...]
> plovoucimi tabulkami a obrazky, kterym nastavuji zarovnani [h]. Je
> samozrejme, ze pokud se na dane strance nenajde misto, objekt plave az
> tam, kde se misto najde :-) Prakticky vzdy je to pred zacatkem nove sekce,
> ktere zacinam vzdy na nove strance a pred zacatek te nove sekce dam prikaz
> \clearpage. Velice casto se mi ale stane, ze ten plovouci objekt je sam na
> jedne strance zarovnany vertikalne doprostred stranky, coz ne vzdy vypada
> dobre, zvlast treba kdyz je to jen tabulka o dvou trech radcich. Nevite
> jak docilit, aby se plovouci objekt v takovemto pripade umistil na horni

LaTeX udelal presne to, co jste mu rekl. Pokud mu date nesplnitelny
pozadavek, pak float odsune se vsemi nasledujicimi plovoucimi objekty
k nejblizsimu \clearpage (\newpage nestaci), nebo na konec souboru a
vsechny vytiskne jakoby se specifikaci [p], tedy uprostred. Lepsi je
zmirnit pozadavky, treba pouzitim [ht], nebo najit natvrdo vhodne
misto a pouzit [H] definovane ve float.sty. Take si najdete v archivu
tohoto listu vysvetleni parametru \topfraction, \bottomfraction apod.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/