[cstex] Zapeklita grafika

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu May 17 18:41:32 CEST 2007

17 May 2007 07:07:37 -0700, jirka.cech at gmail.com <jirka.cech at googlemail.com>:
> [...]
> resenim by mohl byt postscript nebo TeX, proto pisu sem.
>
> Prvni vec je vygenerovani cernobileho, stredove symetrickeho obrazku,
> kde bych nejak (bud funkci nebo sadou datovych bodu x,y) zadal
> vzdalenost od stredu(x) a stupen sedi(y). Pro priklad, kdyby zadana
> funkce byla vzestupne schodovita, byl by pozadovany obrazek sadou
> soustrednych kruznic s bilou uprostred a cernou na vnejsim okraji.
> Kdyby byla vstupni sada rada "pulsu" (|_|_|_|_||_) vypadal by obrazek
> jako terc s cernym bodem uprostred a dvojitou cernou carou na vnejsim

Ano, da se to resit pomoci PS operatoru celkem snadno.

> druhy, mozna i jednodussi problem je vygenerovat testovaci obrazec pro
> mikrofotografii, takze bych chtel nejak rozhazet na a4 255 ctvercu,
> kazdy by mel opet jiny stupen sedi. Je nejaky rozumne jednoduchy
> zpusob jak to udelat?

I to jde udelat, nadefinujete si PS makro pro obdelnik a pak uz jen
zadavate souradnice a barvu.

> O postscriptu vim jen ze existuje a ze je to neco jako mezikrok nez mi
> pdfLaTeX udela pdf (a nekamenujte mne, tusim, ze to je az vulgarne
> zjednodusene)

Postscript je jazyk pro popis vzhledu stranky a je mozno v nem celkem
dost programovat. Totez ale muzete, mozna pohodlneji, udelat v
Metapostu, v PSTricks, v pgf a mozna i v jinych (La)TeXovych
baliccich.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/