[cstex] Tabulky prostredim \bTABLE \eTABLE v ConTeXtu

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Thu May 3 03:29:38 CEST 2007

DObry den.
Mam dva dotazy ohledne tabulek tvorenych pomoci prostredi \bTABLE \eTABLE.

1) Nevite nekdo, jakym zpusobem vykresluje ConTeXt tabulky ?? Jde mi o
prioritu vykreslovani ramecku v radcich sloupcich ci vnitrnich bunkach.
Uz jsem  nasel na internetu zpoustu tabulek, ale zadna z nich neni tak,
jak bych potreboval - totiz nastavit ramecky v tabulkach v prostredi
\bTABLE \eTABLE tak, aby byla cela tabulka uvnitr tvorena tenkou carou a
obvodova cara kolem tabulky (pripadne i v zahlavi tabulky) aby byla
carou tucnou.

Jakmile totiz zacnu nastavovat ve sloupcich ci radcich tucnou caru, tak
at se snazim jak chci, tak nikdy nedosahnu toho aby to vypadalo jak
chci. Vzdy se udelaji nektere tucne cary i uvnitr tabulek. Da se
nastavit napr. to, ze je cela tabulka oramovana a vnitrni bunky nejsou
oramovane :
Napr:

\setupTABLE [frame=off,rulethickness=2pt]
\setupTABLE[column][first] [leftframe=on]
\setupTABLE[column][last] [rightframe=on]
\setupTABLE[row] [first] [topframe=on]
\setupTABLE[row] [first,last][bottomframe=on]
\bTABLE
\bTR\bTH first \eTH\bTH second \eTH\bTH third \eTH\bTH fourth\eTH\eTR
\bTR\bTD a \eTD\bTD 1 \eTD\bTD 1000000\eTD\bTD 10 \eTD\eTR
\bTR\bTD b \eTD\bTD 10 \eTD\bTD 100000 \eTD\bTD 10 \eTD\eTR
\bTR\bTD c \eTD\bTD 100 \eTD\bTD 10000 \eTD\bTD 10 \eTD\eTR
\bTR\bTD d \eTD\bTD 1000 \eTD\bTD 10 \eTD\bTD 1000 \eTD\eTR
\eTABLE

Neco takoveho bych potreboval, ale aby byly vsechny vnitrni bunky
vykreslovany tenkou carou. Nemate s tim nekdo zkusenost??

2) Asi je to hloupost ale, kdyz uz se da dosahnout pomoci nastavovani
\setupTABLE zmeny ruznych atributu v tabulkach (rameckovani, barvy,
sirky atd..) neda se nejakym zpusobem "nadalku" nastavovat i colspan a
rowspan v techto tabulkach?
Napr. neco jako \setupTABLE[column][1][nc=2] ???

Jde mi o to, ze z html souboru tvorim pomoci perlovskeho skriptu tabulky
(nahrazenim odpovidajich html tagu pomoci regularnich vyrazu), ktere pak
sazim conTeXtem. Zatim se mi (coby Perlovskemu zacatecnikovi) nepodarilo
vymyslet zpusob, jak atributy jako cospan nebo rowspan vyhodnotit
regularnimi vyrazy tak, aby se dala vygenerovat odpovidajici ConTeXtova
tabulka. Z toho duvodu by mi pomohlo, kdybych byl schopen jaksi
"nadalku" pomoci \setupTABLE atributy [nc=xx] resp [nr=xx] nastavovat.
Pokud byste nekdo znal nejakou rozumnou alternativu jak HTML tabulky
prevest do TeXtovych  resp. ConTeXtovych tabulek, byl bych moc vdecny za
nejaky odkaz na reseni, tip ci aspon inspiraci ci natuknuti ...

Diky vsem.
Zdravi Jarda Hajtmar