[cstex] sirka sloupce

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Mar 16 10:51:31 CET 2007

16.3.07, Jana Petrová <Jane.Petrova at seznam.cz>:
> Dobry den,
>
> chtela bych Vas pozadat o radu v LaTeXu.
> Potrebovala bych vyrobit tabulku, ve ktere budu mit pevne stanovenou sirku sloupce a v bunkach bude obsah zarovnan doprava.
> V prostredi "tabular"Jsem schopna vyrobit bud jedno
> {| p{2cm} | p{2cm} |},
>
> kde je zarovnano doleva, nebo druhe
>
> {| r | r |}.
>
> Mohli byste mi, prosim, poradit, jak zkombinovat obe dve vlastnosti?

Zalezi na tom, co presne chcete. Specifikace "r" neumi zlomit radek,
zatimco "p" je bunka obsahujici odstavec dane sirky. Pokud bude obsah
bunky vzdy kratsi nez 2cm, muzete pred text dat \hfill. Abyste to
nemusela do kazde bunky vkladat rucne, muzete pouzit
\usepackage{array} a specifikaci v tabulce napsat jako
{|>{\hfill}p{2cm}|>{\hfill}p{2cm}|}. Pokud chcete mit skutecne
odstavec zarovnany vpravo, pouzijete skoro stejnym zpusobem
\raggedleft. Tento prikaz ovsem predefinuje \\, takze se musi udelat
dalsi trik. Z hlavy bych to mozna hned nevymyslel, ale je to popsano v
knize The LaTeX Companion (tam je to vysvetleno na prikladu s
\raggedright).

> Dekuji za odpoved,
> Jana Petrova

Zdeněk Wagner