[cstex] Otázky zelenáče 2. díl

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Wed Mar 7 09:10:31 CET 2007

Byvaly wrote:

> Děkuji za tip, šedá se mi objevuje ve všech obrázcích, Vám jen u
> některých? Používáte cslatex, nebo pdfcslatex a kterou distribuci
> (MiKTeX?), prosím?

Dobry den,
myslim, ze s distribuci TeXu si nemusite prilis delat starosti.
Pokud si uvedomite, co se v jednotlivych krocich deje,
dojdete k zaveru, ze chyba je nekde jinde.
Konkretne bud v exportu bmp do eps, nebo az pri tisku
z AR. Pripadne kombinaci techto dvou vlivu.

TeX totiz s obrazkem vubec nic nedela, jen se pokusi precist
jeho rozmery. dvips pak jen zkopiruje prilozeny eps do
vytvareneho ps souboru a pripadne prida rozmerovou transformaci. Tady
chyba nebude. Mohla by se spis objevit
pri prevodu ps -> pdf, ale neni to moc pravdepodobne.

Pan Wagner ma pravdu, ten Vas diagram.eps sice jaksi funguje,
ale do korektniho eps ma daleko. Tady bude asi koren vsech
problemu. Zkuste prevod bmp -> eps provest necim jinym
treba gimpem.

Na zaver bych mel jednu otazku: proc proboha vytvarite obrazky takoveho
typu jako bitmapu? To prece neni
fotografie, je to typicky vektorova grafika. Jakykoliv
slusnejsi vektorovy editor vam to udela mnohem lepe,
v nesrovnatelne lepsi kvalite, v mensim souboru a usetrite
si spoustu problemu.

S pozdravem,

Lubos Kloc