[cstex] XeTeX

Karel Piska piska at fzu.cz
Fri Mar 2 09:47:31 CET 2007

On Tue, 27 Feb 2007, Arnost Stedry wrote:

> vertikalni udaje:
> http://www.microsoft.com/OpenType/OTSpec/vmtx.htm
> horizontalni udaje:
> http://www.microsoft.com/OpenType/OTSpec/hmtx.htm
> udaje o zakladnim ucari
> http://www.microsoft.com/OpenType/OTSpec/base.htm
> jine udaje:
> http://www.microsoft.com/OpenType/OTSpec/otff.htm#otttables
> Arnost Stedry
> Ustav Informatiky AVCR

  Dekuji. V Latin Modern matematicke fonty v OpenType nejsou,
v textovych LM fontech v OTF mnohe vyse uvedene chybeji.

  Dovoluji si svou otazku rozsirit na tema
"XeTeX a Unicodove matematicke fonty ve formatu OTF".

Jonathan Kew ve svych dokumentech napsal:
JK> ... to support the use of OpenType math fonts
JK> ... all encoded according to the Unicode standard.
JK> ... XeTeX aims to be able to use such fonts directly,
JK> without needing to create custom-encoded subfonts,
JK> .tfm files, etc.

 Mne by prave zajimal nejaky konkretni volny Unicodovy
matematicky font ve formatu OTF.
Jaky je soucasny (tj. letosni) stav?
Je uz takovy font zarazen do TeXLive 2007?
Lze pouzit nejaky program (napr. TTX) a podivat se,
ze opravdu obsahuje dalsi metricke udaje pro matematickou
sazbu, ktere v textovych OpenType fontech nejsou?
Jaky vysledek vytvori XeTeX s timto fontem zcela
bez existence .tfm ?

Predpokladal jsem, ze fakt, ze XeTeX dokaze pracovat s TeXovymi
fonty, je vsem znam. Slo mi tedy o budouci trendy: jak to bude
XeTeX resit, abychom se vyhnuli nutnosti vyrabet TeXove fonty
pro kazdy OpenType font, ktery se prida do systemu uzivatele.

Zdravi Karel Piska