[cstex] Výstupní rutina v ConTeXtu

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Mon Jun 11 08:57:30 CEST 2007

Dobry den.
Nasel jsem k tomu nejake info ....Staci napr. googlovat klicove slovo
"page-set.tex", "page-one.tex", "page-mul.tex" ...
Vypada to fakt dost zbesile a bohuzel jsem tam nikde nenasel zadnej hook
(i kdyz netvrdim, ze tam neni), na ktery bych "povesil" svoje veci.

Nastesti se mi podaril muj problem vyresit jinak i kdyz mozna z hlediska
ConTeXtovych odborniku ne idealne. ... Kdyz jsem se tim navic pres
vikend prokousaval, tak si (byt jako ConTeXtova lama) myslim, ze diky
overlays a dale diky moznosti nechat spoustet vlastni \commands jako
soucast jinych ConTeXtovych prikazu (tj. konstrukce before=\command,
after=\command) nebudu osobne vystupni rutinu v ConTeXtu mozna
potrebovat nikdy (aspon podle veci, ktere si predstavuju, ze bych chtel
umet docilit).

Staci najit vhodny prikaz, ktery se provadi pro kazdou stranku dokumentu
a tom pak "podsunout" svoje makro. Me napadlo pouzit prikaz
\setupfooter[before=\mycommand] ... i kdyz si myslim, ze by mozna nejaky
odbornik nasel lepsi "vstupni bod - tj. nejaky hook" na ktery by se dalo
navesit vlastni zpracovani "vystupni rutiny" :-)  (hehe... spis
"dopsani" nejakych potrebnych veci na stranku pomoci layers  prostredku).

Jde o to, ze jsem potreboval  rozumne vyresti cislovani stranek a texty
v paticce u doublesided dokumentu (cca 200 strankovy), ktery je tisten
na klasicke portrait A4, ale obsahuje vicestrankove tabulky, ktere jsou
ale na landscape A4!

Problem je v tom, ze klasicka konstrukce :

\setuppagenumbering[state=start,location=footer, left=---\ , right=\ ---
,alternative=doublesided]
\setupfootertexts[S(VP Gymnázia Zábr(eh][section][section][S(VP Gymnázia
Zábr(eh]

udela to, ze v zatimco na portrait strankach  to vse funguje bezvadne,
na landscape strankach jsou paticky oproti portrait rezimu otoceny o 90
stupnu.
To ale zpusobi hned nekolik problemu. Jednak to pusobi dost hnusne a
ctenar nenachazi cisla stranek tam kde by chtel a jednak je problem na
sudych a lichych landscape strankach, protoze jednou je paticka s cislem
stranky u vazby a jednou u vnejsiho okraje stranky.

Pan Zyka mi radil vypnout paginaci a v layers napozicovat cislo stranky
s patickou tam kam potrebuju (je to navic jinak na sudych a lichych
strankach)

Nakonec se mi to opravdu podarilo relativne elegantne vyresit a nyni to
funguje jak jsem chtel, i kdyz me rada veci v ConTeXtu pri tomto
experimentovani trochu prekvapila a mozna to neni pro leckoho uplne
"ciste" reseni.

Reseni sem umyslne nepisu at zbytecne nezatezuji konferu svym
"blabolem". Pokud by nejaky ConTeXista chtel moje reseni prostudovat a
pripadne se jim nechat inspirovat, nebo pripadne prijit na neco
rozumnejsiho --- rad to soukrome poslu ... (pokud by bylo zajemcu vice
tak i do konfery - kdyz z toho udelam nejakou minimalni ukazkovou verzi
tak toho nebude mnoho)

S pozdravem Jarda Hajtmar

PS: Rozhodl jsem se posilat sve ConTeXtove dotazy do CsTeX konfery do te
doby, dokud mne nekdo "neumravni" a vylozene nerekne, ze mam tahnout k
sipku (do Hansovy anglicke konfery)... Myslim si totiz, ze z anglicke
ConTeXteve Hansovy konfery by me jako totalni lamu s mymi out dotazy asi
brzo "vylili"... :-)