[cstex] "part" a "chapter" na jednej strane

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Jun 7 14:32:06 CEST 2007

7.6.07, Svac, Pavol <Pavol.Svac at siemens.com>:
> Prepacte, mohli by ste byt konkretnejsi? :) (v tychto veciach som uplny zaciatocnik).
>
> Vrela vdaka,
> P.

Najdete si na bulletin.cstug.cz moji LaTeXovou kucharku, vsechny dily
jsou jiz dostupne v PDF. Ideove bych to delal takto:

\def\part#1{\def\PartTitle{#1}} % uschova nazev
\def\chapter#1{\cleardoublepage % skok na novou licho stranu
     \vbox to 5 cm{% box vysoky 5 cm
          \expandafter\ifx\csname PartTitle\endcsname\relax % nazev
neni schovany
           \else % nazev je schovany
              \refstepcounter{part}% posun citace
               {\zmena_fontu_pro_part \partname\ \thepart\ \PartTitle}%
               \markboth{\PartTitle}{\PartTitle}%
               \addcontentsline{toc}{part}{\PartTitle}%
               \let\PartTitle\relax % vymaze schovany
           \fi \vfill
           \refstepcounter{chapter}% posun citace
            {\zmena_fontu_pro_chapter \chaptername\ \thechapter\ #1}
            \markright{#1}%
            \addcontentsline{toc}{chapter}{#1}%
      }% konec \vboxu
      \@afterindentfalse\@afterheading}

Prvni odstavec v \chapter nebude mit odstavcovou zarazku. Pokud ji
chcete, pak misto \@afterindentfalse pouzijte \@afterindenttrue.

Neni ze osetrena moznost pouziti \chapter* ani nepovinny parametr v
hranatych zavorkach.