[cstex] Tisk landscape s cislovanim stranek portrait...

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jun 6 21:36:31 CEST 2007

6.6.07, Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz>:
> Dobry den.
> Resim problem, jak vygenerovat PDF dokument nejlepe ConTeXtem, ale v
> podstate i LaTeXem, ktery by mel vetsinu stranek portrait, nektere
> stranky s tabulkami otocene landscape, ale pritom aby cislovani stranek
> bylo porad na svem miste (tj. pri pohledu na stranku v rezimu landscape
> nebylo cislo stranky dole uprostred ale vlevo uprostred (tj. fyzicky v
> tom stejnem miste jako u cislovani na portrait stranach..))

V LaTeXu bych pouzil:

\usepackage{rotating}
\begin{table}[p]
\begin{sideways}
\begin{tabular}{...}
\end{tabular}
\end{sideways
\end{table}

Pri tisku to dopadne tak, jak by se cekalo u knihy, v PDF lze zaridit,
ze pri prohlizeni na obrazovce se stranka otoci. Vicestrankovou
tabulku pomoci longtable nebo supertabular jsem takhle nikdy nedelal.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/