[cstex] PDF(LaTeX) a circle

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Jun 21 17:55:55 CEST 2007

Zdravim,

zabavam sa s prekodovanim "svojej grafiky" do PDF (hlavne kvoli
priesvitnosti a grafickym stavom, ktore umoznuju vykreslovat inou farbou
spolocne plochy grafickych objektov).

Podarilo sa mi prepisat prekodovaci program za par minut a to tak, ze vsetko je
prekodovane (z FORTRANu) do PDFLaTeXu. Jedine, co mi zatial
chyba je circle (a z toho vychadzajuca elipsa). V PS je na circle velmi
sikovna funkcia (arc), ktora ma 5 parametrov: bod (x,y), polomer, uhol
zaciatku, uhol konca kruznice.

V PDF som to nenasiel. Vyzera to tak, ze to vynechali - hoci je to (myslim
si) najprirodzenejsi zapis circle. Vsetko ostatne (co je v PS) je aj v PDF,
aspon to co som pouzival dlhe roky. Tym padom si to clovek musi dajak
naprogramovat a tak to bude omnoho vacsi kod (lebo to treba pridat do PDF
suboru). Zas ked to nenaprogramujeme, tak mozeme pouzit funkciu "c"
(curveto), ktora vykresluje Bezierove krivky. Na jeden kruh treba 4 volania,
takze to bude 4x6=24 plus 2 cisla k moveto. To znamena 26 cisiel a 5 pismen
pre jeden plny kruh (0-360 stupnov). Toto je oproti arc ovela vacsi kod
(pre ktory treba len 5 cisiel a jedno pismeno).

Tak by som mal dve otazky:

1. Vie niekto, ze preco vynechali ten arc?

2. ma niekto hotovu funkciu v PDF (na circle) a moze to uvolnit (mozno, ze
   PDF nie je programovaci jazyk, takze to ani neide)? PDF ref.man.1.6 ma
   takmer 1300 stran, takze s tym by som sa boril mozno cely zivot. Myslim
   funkciu tak, ze ju dam do \special{pdf:   .......... } (alebo dajak inac)
   a bude fungovat v PDFLaTeXu.

Zdravim
Ladislav Bitto