[cstex] dokument pro různé použití

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Jul 17 12:20:41 CEST 2007

17.7.07, josef.muller at volny.cz <josef.muller at volny.cz>:
> [...]
> v počítači - tj. bylo by možné skákat mezi kapitolami, byly by
> aktivní hesla v rejstříku apod.
>
> Uvedu ještě příklad, jak bych si představoval některé věty.
> V tištěné verzi by bylo např. "... jak je uvedeno v popisu prohlížeče
> (viz  kapitola 2.1.3)"
> Oproti tomu v "klikací" verzi by bylo uvedeno pouze "... jak je uvedeno
> v popisu prohlížeče", přičemž po kliknutí na slovo prohlížeče
> by se bylo možné přesunout automaticky na kapitolu 2.1.3.
>
> Můj dotaz zní - je tohleto vůbec možné udělat? Pokud ano, můžete

Klikací verzi uděláte nejpohodlněji pomocí balíčku hyperref. Naví
můžete vyplnit metainformace (jméno autora, název dokumentu, klíčová
slova). Makra \label a \ref jsou upravena na klikací verze, takže při
zápisu (viz kapitola \ref{prohlizec}) bude automaticky vygenerované
číslo 2.1.3 klikací s odskokem na příslušnou kapitolu. Pokud skutečně
chcete různé verze, můžete si udělat např. dvouparametrové makro
\TiskovaNeboKlikaci, které použijete takto:

... \TiskovaNeboKlikaci{text pro tiskovou verzi}{text pro klikací verzi} ...

V dokumentu pak budete mít:

\documentclas{...}
\newif\ifTisk
\Tisktrue % zakomentováním \Tisktrue budete generovat klikací verzi
\usepackage ... % všechny potřebné balíčky

\ifTisk
\newcommand\TiskovaNeboKlikaci[2]{š1}
\else
\usepackage{hyperref}