[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux (fwd)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 31 12:39:41 CET 2007

31.1.07, Luboš Kloc <kloc at ipm.cz>:
> Trochu me mrzi, ze momentalne nemam cas tuto zajimavou diskusi
> podrobneji sledovat, ale mel bych k tomu alespon jeden namet/dotaz:
>
> Problem je, ze momentalne neni snadne vygenerovat dokument ktery
> by bylo mozne dale editovat uzivateli mainstreamovych programu.
>
> PDF se k tomu nehodi. Nestalo by za uvahu vytvorit system
> TeX -> ODT (pripadne i zpet)? Tim by se oklikou bylo mozno dostat

TeX -> ODT by se dalo zaridit tim, ze by se do tex4ht pridala dalsi
moznost (ale musel by to nekdo udelat). Obracene by to slo take, ODT
je XML se znamou syntaxi, takze lze pouzit XSLT, bud verze 2.0, kde
lze pomoci <xsl:character-map ...> premapovat unicodove znaky na
TeXove sekvence, nebo dvoustupnove na TeXML, coz se dale zpracuje
pythonskym skroptem. ODT jsem jeste nestudoval, ale pro sve potreby
mam nedokonaly konvertor SXW -> LaTeX (nejde to latexovat primo,
vyzaduje to rucni zasahy, neumi to matiku ani tabulky, ale na druho
stranu to zvlada hindstinu a sanskrt). Nejake konvertory SXW -> LaTeX
se daji najit, ale pro me potreby se nehodily. Pokud si pamatuji, jsou
napsany v Jave a bezely mi i v OS/2.

> i k DOC formatu (ktery osobne nesnasim, ale casto clovek narazi na lidi
> kteri nic jineho neznaji a o nicem jinem nechteji slyset). Myslim, ze by
> takova
> vec mohla byt stejne uspesna jako pdfTeX.

V OOo 1.x otevru wordovy dokument tak, ze se da editovat, ulozit znovu
jako DOC, takze wokenni uzivatele s tim dale mohou pracovat. OOo 2.0.3
si nejak nerozumi s wokennimi fonty, takze mi z toho vyleze hruzne
smeti, do nehoz se bojim sahnout. Jako LaTeXista pouzivam OOo jen v
nouzi, kdyz musim pracovat s nejakym DOCem, takze jsem nezkousel,
jestli uz nahodou neni k dispozici novejsi verze OOo.

> S pozdravem,
>
> Lubos Kloc

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/