Dute (obrysove) fonty

Milan Vancura milan at ucw.cz
Fri Jan 26 12:16:10 CET 2007

> Tohle neni presne ono. Pomoci charpath a clip si nastavite, ze se
> vlozeny obrazek orizne podle textu. Obrysovy font lze vytvorit tak, ze
> si udelate kopii Type1 fontu a v jeho definici zmenite jednu
> vlastnost. Neni to ale tak jednoduche jako v PDF.

Dobry den, ja myslim, ze pan Bitto nemyslel pouziti na obrazek, ale neco
podobne tomuto kodu (pisu z hlavy, chyby prosim omluvte):

(Tady je ukazkovy text) false charpath
gsave
1 setgray
fill
grestore
0 setgray
2 setlinewidth
stroke

Samozrejme ale pomoci editace vlastnosti fontu je to podstatne "cistsi". V
PostScriptu je potreba znat (nebo odkoukat) logicke cleneni objektu font a pak
zmenit prislusnou vlastnost uvnitr struktury. Jenze problem je v tom, ze i kdyz
to vite, tak muzete pohoret jako ja, kdyz jsem se snazil primet ke spolupraci
dvips: chtel jsem opravit nektere dvips-em spatne nastavene vlastnosti fontu,
ale nemohl jsem, protoze jsem v PostScriptu k tomu nemel prava (PostScript muze
mit objekty readonly a objekty fontu typicky jsou) :-((

V PDF to myslim jde podstatne snaz - ostatne Vy jste na to poslal primo
priklad...

Pekny bily den,

Milan Vancura