Dute (obrysove) fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Jan 26 10:48:10 CET 2007

2007/1/26, Pavol Kucerak <kucerak at centrum.sk>:

> [...]
> maili, tak este raz aj so predmetom. Vdaka za porozumenie.
> Predchadzajuci mail prosim ignorujte.
>
> Prosim vas, rad by som vedel ako sa da pisat s dutymi (obrysovymi)
> fontami - vacsie velkosti - v CsTeXu, pripadne v plaine.
> Pouzivam TexLive 2003 na WinXP, Win98 a starsiu web2c
> distribuciu - tetex -(neviem verziu) v starom RedHate 6.2
> a Slackware >= 7.1, pripadne Debian Sarge.
>
> Existuju nejake hotove dute (obrysove) fonty - napr. verzia zakl. CS fontov
> alebo zakl. CS PS fontov, alebo EC fontov?
> alebo sa daju vytvorit nejakou manipulaciou napr. metafontom

Dute fonty existuji urcite komercni, neco je v Typokatalogu od
Frantiska Storma, neco jsem snad videl i v Corelu. Obrysove fonty lze
udelat i v metafontu, staci na vhodne misto vlozit odpovidajici
operaci. Delal jsem to skoro pred 15 lety podle navodu ve
Zpravodajich, ted bych nad tim musel moc premyslet. Pokud ale chcete
mit text v PDF, je lepsi mit fonty ve formatu Type1. Pdftex umoznuje
vytvoreni duteho fontu automaticky tim, ze zmenite rendering mode.
Muzete si nastavit tloustku obrysove cary, jeji barvu i barvy vyplne.
Je to par jednoduchych povelu \pdfliteral, priklad jsem prilozil
(zdrojak i hotovy PDF).

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/