Tabulky

Miroslav Balda balda at cdm.it.cas.cz
Wed Jan 3 07:05:09 CET 2007

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. napsal(a):
> Dobrý den,
>
> mám dvě otázky k tvorbě tabulek (prostředí "tabular").
>
> - Mějme např. tabulku 4 x 4 buňky. Lze nějak provést sloučení několika
> řádků nějakého sloupce (nějakých sloupců)? Tj. kdybych např. chtěl
> sloučit buňky 1. sloupce, 2.-3. řádek, nebo např. buňky 1.-3. sloupce,
> 2.-3. řádek?
>
> - Definuji-li sloupec tabulky o předem dané šířce, lze nějak způsobit,
> aby se v něm text centroval? Např. v definici tabulky
> \begin{tabular}{|p{20mm}|} se mi vytvoří sloupec široký 20 mm, ale text
> v něm bude zarovnán vlevo. Jak jej vycentrovat?

> [...]

Ti, kteří pracují v TeXu, si pomohou pomocí TBN. LaTeXisté mohou použít:

Horizontální centrování ve sloupci tabulky s definicí např. "p{20mm}"
nebo i při "l" nebo "r" lze zajistit pomocí zápisu
    \h <text>\h
s předem definovaným \h jako
    \def\h{\strut\hfill\strut}% gumová mezera
Toto lze s výhodou užít i při centrování hlaviček v tabulce.

Vertikální centrování při sloučených řádkách potom zajišťuje balík
multirow.sty.

M. Balda