Prostor kolem vložené grafiky

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." lpr at pontex.cz
Tue Jan 16 13:35:12 CET 2007

Dobrý den,

mám následující problém. Do dokumentu vkládám několik obrázků
vektorového charakteru. Všechny jsou v .pdf a jsou upraveny (Adobe
Acrobatem) tak, že mají nulový okraj. Obrázky vkládám do dokumentu zápisem:

\newcommand{\FIG}[5]{
  \begin{figure}[#2]
    \begin{center}
      \includegraphics[angle=0,scale=#3]{#1.pdf}
      \caption{#4}
      \label{#5}
    \end{center}
  \end{figure}
}

\FIG{A}{phtb}{0.67}{A}{fig.A}
\FIG{B}{phtb}{0.67}{B}{fig.B}
\FIG{C}{phtb}{0.67}{C}{fig.C}
\FIG{D}{phtb}{0.67}{D}{fig.D}

Velikost každého obrázku je po přenásobení měřítkem jistě menší než
velikost "oblasti pro text" na stránce. Výška obrázků je různá cca od 15
do 80 % "oblasti pro text" stránky.

Problém je, že u vyšších obrázků (řekněme nad 65 % výšky stránky) již
LaTeX nepoužije volný prostor pod obrázkem, ale začne s textem
pokračovat na další stránce. Zajímalo by mě, zda to je záměrné chování
(pokud - a jakou to má LaTeXovou nebo typografickou příčinu) a jestli by
šlo kladení obrázků nějak upravit, aby se pro text využil i prostor pod
obrázkem.

Děkuji.

S pozdravem

Lukáš Procházka