Tabulky

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." lpr at pontex.cz
Tue Jan 2 14:43:33 CET 2007

Dobrý den,

mám dvě otázky k tvorbě tabulek (prostředí "tabular").

- Mějme např. tabulku 4 x 4 buňky. Lze nějak provést sloučení několika
řádků nějakého sloupce (nějakých sloupců)? Tj. kdybych např. chtěl
sloučit buňky 1. sloupce, 2.-3. řádek, nebo např. buňky 1.-3. sloupce,
2.-3. řádek?

- Definuji-li sloupec tabulky o předem dané šířce, lze nějak způsobit,
aby se v něm text centroval? Např. v definici tabulky
\begin{tabular}{|p{20mm}|} se mi vytvoří sloupec široký 20 mm, ale text
v něm bude zarovnán vlevo. Jak jej vycentrovat?

Předem děkuji za rady.

Lukáš Procházka