[cstex] PDF a zive grafy

Robert Marik marik at mendelu.cz
Mon Feb 19 13:20:24 CET 2007

Dobry den, otazka spis zni, je-li to proveditelne v PDFku. O jave toho
moc nevim, ale nekde jsem cetl ze je nejaka core - mnozina zakladnich
prikazu. No a potom dalsi programy, napriklad Adobe Reader, si definuji
svoje dalsi prikazy, ktere se tykaji tlacitek, formularovych policek a
podobne - to je ta cast, ktera je neprenositelna napriklad do www
prohlizecu. No a Adobe Reader a Acrobat treba rozlisuji, jestli na
tlacitko klikate, nebo jestli na nem jste, ale nerozlisuji kde jste.

Takze jedine co me napada, jak by se to dalo vytovrit v pdflatexu nebo v
dvips+Distilleru+Acrobatu, je takova trosku slozita konstrukce:

1. na stranku nekam dat policko s textem
2. na stranku dat ten obrazek
3. obrazek prekryt spoustou malych pruhlednych tlacitek (napr. s pomoci
multido a eforms) s pruhlednym okrajem. Kazde tlacitko by se melo jinak
jmenovat a bude mit prirazenu akci, ktera pri najeti na toto tlacitko
obnovi obsah policka s textem pomoci prirazeneho JavaScriptu a jeste ho
pripadne po vyjeti vymaze.

Jestli to budete zkouset, tak treba takhle:
\pushButton[\BC{}\BG{}\AA{{\AAMouseEnter{\JS{funkce(1,3);}}]{nazevtlacitka.1.3}{3mm}{3mm}
udela tlacitko, ktere ma rozmery 3x3mm
a nadefinujte si funkci funkce(x,y), ktera dosadi do tech vzorecku a
upravi obsah textoveho policka se souradnicemi. Ta transformacni funkce
by mela byt dostupna v celem dokumentu, takze ji nadefinujete v hlavicce
dokumentu, jde k tomu pouzit treba prostredi
insDLJS ze stejnojmenneho balicku (eforms by ho mel natahnout automaticky).

Mozna se setkate s timto problemem i tlacitek: vyse uvedeny prikaz
vytvori tlacitko, ktere je 3x3mm pro TeX, ale v PDFku to vypada vetsi na
kazdou stranu o 1 pt. Abych to nerozepisoval, podivejte se na soubory
http://old.mendelu.cz/~marik/latex/rozdil/game1a.pdf
http://old.mendelu.cz/~marik/latex/rozdil/game1b.pdf
a zkuste zodpovedet otazky A1 (Clinton) a B2 (1+cos(x))
(Ty linky budou platit tak tyden.)

V tom prvnim jsou kolem tlacitek jeste okraje 1 pt a v PDF to vypada
hezky. V tom druhem souboru jsou tlacitka jenom naskladana vedle sebe a
v PDF se trosku prekryvaji, coz jde videt treba kdyz dve z nich ktere
sousedi rozkem nechate zmizet. Vy byste ale mel ta tlacitka pruhledna i
s okrajem, tak by to mozna nevadilo.

Jinak pro ladeni skriptu je lepsi pouzit Java konzolu v komercnim Adobe
Acrobatu. Adobe Reader treba neukaze kde se stala chyba pri provadeni
prikazu. Taky se tam ty skripty daji upravovat rpimo v tech pdfkach.

S pozdravem Robert Marik.