Otázky zelenáèe

Antonin Karolik karolik at seznam.cz
Sat Feb 17 15:15:35 CET 2007

"Byvaly" <byvaly at seznam.cz> pise v diskusnim prispevku
news:1171631010.702787.42030 at l53g2000cwa.googlegroups.com...
Dekuji Vam vse za laskave odpovedi.

>U MiKTeXu mi vadi problemy s cestinou-babelem a vystupy do pdf. Je na
>tom nejaka distribuce v tomto ohledu lepe, prosim?

Vsechny zminene nedostatky se daji odstranit. Co konkretne nefunguje? Zkuste
to ukazat na nejakem konkretnim prikladu.

Dale prikladam navod podle ktereho jsem instaloval MiKTeX 2.5, ve kterem
jsem vyse uvedene problemy resil. Treba to nekomu pomuze.

-------------------------------------
 i. Download vsech (*.cab) souboru
    z ftp:\\ftp.cstug.cz\pub\CTAN\systems\win32\miktex\tm\packages
    nekam do adresare dale oznacovaneho jako <source>.

ii. Download instalatoru setup<cislo_verze>.exe (tusim ze z
    ftp:\\ftp.cstug.cz\pub\CTAN\systems\win32\miktex\setup) nebo
    ze stranek http://miktex.org/2.5/. Instalator by mel byt ve
    stejnem adresari <source> jako jsou stazene balicky (*.cab).

 0. Spustte setup<cislo_verze>.exe

 1. V okne Package Set vybrat: Basic MiKTeX

 2. V okne Shared Installation vybrat:
    Anyone who uses this computer (all users)

 3. V okne Installation Directory: C:\MiKTeX

 4. V okne Settings: Preferred paper: A4
           Install missing packages on-the-fly: Ask me first

 5. Instalace CSTeXu
      a) spustit "cmd" a v nem "mo" (MiKTeX Options)
      b) v mo prejit na kartu Packages
      c) v casti Package repository kliknout na Change a najit
         adresar <source> s balicky (*.cab), jinak se budou nove instalovane
         balicky znova stahovat z <Random package repository>, coz my
nechceme.
      d) V zobrazenem okne Change Package Repository zatrhnout:
         Package shall be installed from a directory
      e) v mo, v karte Packages->Language Support->Czech/Slovak oznacit
vsechny
         balicky a potvrdit stiskem pouzit.

 6. Vytvoreni formatu pdfcslatex & pdfcsplain
      a) v adresari c:\documents and settings\all users\data
aplikaci\miktex\2.5\tex
         vytvor adresar cslatex a v nem adresar base, v nem vytvorit soubor
pdfcslatex.ini
         s textem:
           \input cslatex.ini
           \endinput
      b) to same jako v bode a) proved pro pdfcsplain s tim rozdilem, ze
vsechny vyskyty
         textu cslatex v bode a) nahrad textem csplain.
      c) z adresare c:\MiKTeX\miktex\config zkopiruj soubory cslatex.ini a
csplain.ini
         do adresare c:\Documents and Settings\All Users\Data
aplikací\MiKTeX\2.5\miktex\config
         (pokud tento jeste neexituje, tak jej vytvor).
         Pote zkopirovane soubory prejmenuj na pdfcslatex.ini a analogicky
pdfcsplain.ini.
      d) updatuj databazi (karta General->Refresh FNDB)
      e) v karte Formats klikni na New a v pripade pdfcslatexu zadej:
           Format name: pdfcslatex
           Compiler: pdfetex
           Input file name: pdfcslatex.ini
           OUtput file name: pdfcslatex.fmt
           (pokud neni tak) zaskrtnout: Exclude this format when updating
all format files
         zadat Ok, pote v Karte Formats, v casti Formats kliknout na
pdfcslatex a stiknout Build
      f) to same jako v bode e) proved pro pdfcsplain s tim rozdilem, ze
vsechny vyskyty
         slova cslatex v bode e) nahrad slovem csplain.
      g) updatuj databazi (nemuze nikdy uskodit)

 7. Konfigurace Yapu (prip. WinEdtu)
     ... bude nekdy pozdeji

s pozdravem

Antonin Karolik