[cstex] Řádek jiné výšky v tabulce

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Feb 14 10:05:22 CET 2007

2007/2/14, "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." <lpr at pontex.cz>:
> Dobrý den,
>
> mám tabulku, ve které bych potřeboval několik skupin řádků opticky
> oddělit zvětšením mezery. Zároveň v tabulce používám svislou tečkovanou
> čáru.

Jsou dvě možnosti. Nejjednodušší je nepovinný parametr, tj. \\[1cm]

Pokud by to mělo neblahé účinky na tečkovanou čáru, vytvořil bych
prázdný řádek, do jehož prvního sloupce buch dal neviditelný obélník
požadované šířky, ostatní by zůstaly prázdné, tj. jen s ampersandy.
Neviditelný obdélník se udělá v LaTeXu makrem \rule, jehož syntaxi si
nepamatuji přesně, el v podstatě je to plainovské:

\vrule width 0mm height 1cm

Výšku si změňte podle požadavků.

> [...]
>   & BB \\
>
> \lasthline
> \end{tabular}
>

> Tabulka 1 je bez oddělujícího prostoru po 2. řádku - jen pro srovnání.
>
> Tabulka 2 má po 2. řádku vynechaný řádek - to je však příliš velké oddělení.
>
> Tabulka 3 používá \addlinespace z booktabs.sty. Přesně takové oddělení
> po 2. řádku bych potřeboval. Problém je, že svislá tečkovaná čára se
> posune o \addlinespace dolů, takže nahoře nedoléhá k vodorovné čáře. To
> je problém tabulky 3.
>

> Nevěděl by někdo, jak vložit "tenký řádek" tak, aby se neodsunula svislá

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/