[cstex] Čítače

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Feb 10 01:25:05 CET 2007

10.2.07, Marek Stopka <marekstopka at gmail.com>:
> Děkuji teď to funguje výtečně, problém byl v tom, že jsem se snažil
> hodnotu vypisovat pomocí \value{priklad} a ne \arabic{priklad} ted uy mi
> ke stesti chybi jen vedet jak specifikovat jako resetujici citace vice
> citacu. ykousel jsem mezi nimi delat mezeru i carku, ale ani jedna metoda
> nepomohla.

A proč jich má být více? Stačí mít v dokumentu správnou hierarchii. K
vynulování dojde při jakékoliv změně nadřazeného čítače, tedy i při
jeho vynulování. Předpokládejme, že si nadefinujete
\newcounter{priklad}[paragraph]. Když zahájíte \section, zvedne se
příslušný čítač o jednotku. tím se vynuluje čítač pro \subsection, což
dále vede k vynulování čítače pro \subsubsection, vynulování čítače
pro \paragraph a vynulování čítače pro \priklad. Pokud byste top přece
jen potřeboval ve spojení s jiným čítačem, lze použít
\@addtoreset{priklad}{jinycitac} (pozor na kategorii znaku @), ale
takové řešení nedoporučuji. Je lepší správně strukturovat dokument.

Mimochodem, pokud byste se chtěl na příklady odvolávat pomocí \label a
\ref, musel byste to definovat pomocí \newenvironment, text příkladů
mít mezi \begin{priklad} a \end{priklad} a ke zvýšení hodnoty čítače o
jednotku použít \refstepcounter.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/