[cstex] Fonty ze Střešovic...

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Feb 4 18:26:12 CET 2007

2007/2/4, Jan Pospisil <honik at kma.zcu.cz>:
> Přeji pěkný den.
>
> Protože je tomu skoro již šest let co pan Olšák vytvořil TeXovskou podporu fontů
> ze Střešovické písmolijny, chtěl bych se zeptat na současný stav, tj. co se od
> té doby změnilo.
>
> Na stránkách Štorm Type Foundry jsem zaregistroval, že fonty jsou nyní
> standardně nabízeny pouze v Open Type formátu. Moje první otázka je tedy k
> podpoře OTF. Jaký je současný stav podpory OTF v TeXu?

Umí to XeTeX, bude na DVD TeXLive 2006/7. Podle přednášky Taca
Hoekvatera na TUG 2006 v Marákeši to bude umět i Luatex.

> A nyní k vlastní podpoře fontů ze Střešovic. Je návod na stránce
> http://www.cstug.cz/stormtype/stormtex.html aktuální? Aktualizoval někdo balíček
> běhěm těch šesti let? Jak je to s novými fonty, které v té době vznikly? Je

Asi s tím nikdo nic nedělal, ale všechny nástroje Petra Olšáka jsou
volně k dispozici.

> někdo s panem Štormem stále v kontaktu? Podařilo se ho například přesvědčit, aby

Obávám se, že ne.

> metriky ke svým fontům vytvářeli a nabízeli přímo oni? Kdyby existovala ta

F. Štorm nepoužívá TeX a neodvažuje se dělat TeXovou podporu naslepo.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/