[cstex] OT: Re: serial o ConTeXtu + Win vs. Linux (fwd)

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Feb 1 11:00:47 CET 2007

1.2.07, Milan Vancura <milan at ucw.cz>:
> Dobry den, naprosto souhlasim. Jenze to je povinnost zadavatele, stanovit tato
> kriteria. A proto je u diplomovych praci vizitka skoly, jak jeji diplomove
> prace vypadaji, a stejne tak je vizitka napr.  odborneho casopisu, jak vypadaji
> clanky v nem.

A take recencentu. Kdyz mi z casopisu zadaji clanek k recenzi, vytykam
autorum, kdyz nerozlisuji pomlcky a spojovniky, kdyz nemaji mezeru
mezi cislici a procentem, kdyz zapisuji jmena zpusobem T.A. Edison
apod. Jestli to autori ci editor opravi, to uz je jina vec, ale ja to
vytknu.

> Napr. pred cca osmi lety (od te doby se ve svete fyziku uz nepohybuji) platilo,
> ze do velke vetsiny renomovanych fyzikalnich casopisu platil ohledne formy
> pozadavek na ASCII text oznackovany jako LaTeXovy zdrojovy kod s prisne
> dodrzovanou sadou povolenych maker a take jejich povolenych pouziti. De facto
> to tehdy nahrazovalo znackovaci jazyk a zaroven to rovnou bylo pouzitelne pro
> sazbu. Vlastni styl pro sazbu uz si hlidala redakce casopisu, stejne jako
> delali male upravy (parchanty atp.).

Elsevier ma svoji tridu a bst pro literaturu, da se to od nich
stahnout a clovek muze pouzivat bezne balicky (asi se mohu spolehnout
na to, ze maji teTeX). Dokonce pisou, ze chteji literaturu pokud mozno
jako bib. Wordovy template maji take. V jednom finskem casopise
nabizeji jak wordovy template, tak latexovou tridu. Dokonce dodavaji
vzorovy clanek, kde je uz udelana struktura, kterou clovek jen vyplni
vlastnim textem. Je tam i prikaz pro nacteni obrazku udelaneho
gnuplotem. Redaktori jsou totiz linuxaci-latexisti, takze ty wordove
clanky nejak prevadeji do latexu.

> Presne tak. Vadi tomu jedine: ten, kdo to hodnoti, to musi (umet) ocenit a ne
> si na to jenom hrat. Napr. jsem videl, kdyz byl student pochvaleny za to, ze
> pouziva "ten TEX" (vyslovnost, jak naznaceno), ale zaroven pokaran, ze to jeste

A take by mel byt pochvalen za strukturu zdrojaku, nebo dostat
vynadano za prasarny, viz prispevek Petra Olsaka.

Loni (alespon doufam, ze to bylo loni) prosil jeden student o pomoc s
diplomovou praci. Jednodussi veci mu pradilo nekolik lidi z tohoto
diskusniho listu, ke mne se to dostalo v posledni fazi, kdy sice ty
zbyle "triky" byly jednoduche, ale clovek musel videt hluboko do
vnitrnosti LaTeXu. Vznikla prace, ktera byla dobre strukturovana,
protoze v textu se psalo \section, \subsection apod. Pozadovane
definice byly v diplmoka.sty.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/