[cstex] egplot v LaTeXu

Viktor Patras viktor.patras at post.cz
Fri Feb 9 09:00:57 CET 2007

Vazeni pratele,

mam problem s balickem "egplot".

Mam na OS WinXP nainstalovan MikTeX z CD proTeXt 2004 a s nim i tento
balicek. Pouzivam LaTeX, prekladam pomoci "cslatex". Z manualu,
prilozeneho v balicku, jsem opsal cely priklad primo do tela LaTeXovskeho
dokumentu a prelozil pomoci "cslatex nazev.tex" a pak jeste pres "dvips
nazev.dvi".

Pri prekladu cslatexem mi to vsak hlasilo chyby typu:

egp: File prac1.eps not found:
egp: Process prac.gp with GNUPlot and then reprocess this file.

a po prekladu do .ps jsem namisto grafu mel jen prazdny obdelnicek (do
ktereho se mel graf vlozit).

Myslel jsem si, ze kdyz se ten GNUPloti zdrojak napise primo do
LaTeXovskeho dokumentu, tak ze pri TeXovskem prekladu se tento
provede sam od sebe. Nebo musim mit jeste nekde nainstalovany GNUPlot
jako samostatnou aplikaci? A kdyz tak kde? Nekde v MikTeXovske
adresarove strukture? Nebo se jeste nekde v tom LaTeXovskem dokumentu
musi zavolat nejakym prikazem zpracovani GNUPloti casti?

Nemate s tim nekdo zkusenosti? Nebo je to vubec spatna cesta a spravnejsi
je si samostatne v GNUPlotu vykreslit obrazek do METAPOSTu, ten pak
prelozit do vysledneho souboru .0 a ten normalne vlozit do dokumentu?
(Mimochodem, toto jsem puvodne zkousel, ale nedari se mi dostat skrz
METAPOST srafovani sloupcovych grafu, tzv. pattern [zkousel jsem ten
priklad primo z galerie z www.gnuplot.info] a proto zkousim jine, dalsi
zpusoby.)

S pozdravem

Viktor Patras