[cstex] posecteni MiKTeXu

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Apr 2 18:28:33 CEST 2007

Dobrý den.

hospodka at feld.cvut.cz napsal(a):

>Preji dobry den,
>
>Obraceji se na me studenti se zadosti o pomoc pri instalaci TeXu pod Win. Nejsem
>zadny odbornik, proto jsem si to chtel nejdrive vyzkouset (uz jsem to dost
>dlouho nedelal). Nainstaloval jsem pod Win Xp MiKTeX 2.5 a zkousim ho
>"pocestit". Navod na pocesteni p. Karolika (http://www.mujweb.cz/www/miktex/)
>je k verzi 2.4, ktera uz bohuzel neni. K verzi 2.5 (aktualini) je navod
>nepouzitelny - tedy alepon pro laika jako ja (neexistuji adresare localtexmf,
>...).

To je prekvapujici. Sam se na instalaci (pro sve zname) chystam.
Chytrejsi budu az pak,
instalacni DVD jiz dorazila sekretarce CSTUGu.

>Rekl jsem si, ze pouziji novy styl p. Tesarika, ale opet jsem narazil zrejme na
>me zakladni neznalosti instalace. V mailech, ktere jsou na http://www.cstug.cz/
>je navod, ktery rika mimo jine:
>
>vygenerovat Babel
>
>       tex babel.ins

To je nutne, pokud nemáte nainstalovany potrebne soubory babelu. Coz asi
v miktexu bude.
Ale pozor. P. Tesarik delal do babelu jakysi nezbytny zasah (v budoucnu
by snad mela byt
tato zmena standardni soucasti babelu). Takze je nutne ty soubory
(nektere) vygenerovat znovu.
Cely balik najdete napr. na
http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/macros/latex/required/babel.zip.
Tam je i ten babel.ins.
Po rozbaleni prekopirujete 4 zmenene soubory z csbabel-3.1.zip, ktery je
na www.cstug.cz.
A pak pouzijete to tex babel.ins. A do Vasi instalace date nove soubory.

> [...]
>na netu, ale neprilis uspesne. Takovy navod pro "blbe" jako udelal kdysi p.
>Karolik asi skutecne neni - to byl vyborny pocin! Bohuzel vse ostatni
>predpoklada jistou uroven znalosti (kolem distribuci, adresarovych struktur,
>konfiguracnich souboru, ...), ktere bezny uzivatel skutecne nema a tudiz jsou
>mu tyto informace malo platne. Navic co platilo pred x lety dnez uz pravda
>neni. Samozrejme veci se vyvijeji, ale (bohuzel) ne kazdy je sleduje.
>
>Jiri Hospodka
>
>PS.: Neni nekde k dispozici vlastni prednaska (video) p. Tesarika?

Prednaska se nenatacela, slajdy jsou na strankach CSTUGu. Ale takove
detaily, jako je
instalace do konkretniho systemu, se tam neresily. Vic bude v clanku,
ktery vyjde ve
Zpravodaji 1/2007, ale bohuzel ne takove detaily, jak postupovat v
konkretni instalaci.
To dost dobre nejde. Moznosti je prilis mnoho.

P. Tesarika jsme pozadali, zda by vyrobil nejake ucesanejsi read.me, ale
zatim bohuzel neni.
V budoucnu by novy cesky a slovensky definicni soubor mel byt soucasti
standardnich
instalaci. Nahradil by se tim cely csLaTeX. Letos, resp. loni, se to pri
nejlepsi vuli nestihlo.

Zdravi
                 Jaromir Kuben