[cstex] Dotazy ke ConTeXtu (Layers+test znaku s diakritikou)

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sun Apr 1 18:41:04 CEST 2007

Dobry den.
Googloval jsem o stosest, ale nenasel jsem zadne rozumne informace o
praci s Layers v ConTeXtu. Mj. nejsou ani v oficialnich manualech.
Krome nekolika prikladu na http://wiki.contextgarden.net jsem nic
nenasel a uzivani jednotlivych prikladu je pro mne spis experimentovanim
metodou pokusu a omylu... Nekde jsem cetl, ze Layers se pouzivaji hlavne
k moznosti absolutniho pozicovani objektu na strance ... rad bych se
ovsem dozvedel nekde vice informaci o moznostech tohoto nastroje,
hlavne o moznosti pripadne pruhlednosti a nepruhlednosti vrstev atd ...

Dale bych se rad zeptal na to, jak ConTeXt pracuje s primitivy \if \else
\fi pri testovani ceskych znaku ...
Pro ukazku meho dotazu :

\def\test#1{\if#1ž žena\else muž\fi\par}
\def\testA#1{\if#1m muž\else žena\fi\par}

\test{ž}
\test{m}
\testA{ž}
\testA{m}

dá výsledek:
muž
muž
žena
muž

ConTeXt mam nastaven na :
\enableregime[cp1250]
\mainlanguage[cz]
a textovy zdrojovy text je samozrejme kodovan v odpovidajicim kodovani.
Vyse uvedeny priklad je jen zjednodusenim meho problemu (normalne
testuji nejake znaky nactene z textove databaze (CSV) kodovane
samozrejme v prislusnem kodovani ).

Pripada mi,  ze ConTeXt neni schopen otestovat pismeno "ž" (obecne s
diakritikou) ... Ja to samozrejme obesel druhym testem, ale jde mi o to,
ze v pdfPlainu mi to prvni makro tj. makro \test funguje uplne
normalne... Doplnuji i to, ze jsem zkousel experimentovat i s kodovanim
a nefungovalo mi to ani pri \enableregime[utf8] Muzete mi nekdo prosim
poradit v cem je asi problem?

Diky za rady ..
Jarda Hajtmar