Odsazeni odstavcu

Jirka Kosek jirka at kosek.cz
Thu Sep 14 12:01:56 CEST 2006

Matej Kosik wrote:

> Funkcionalisticky alebo funkcionalny? Ak si myslel funkcionalny,

Ne, myslel jsem to, co jsem napsal. Řeč byla o stavebních slozích, ne o
typologii programovacích jazyků.

> DocBook som pozeral davno, tam som nepochopil zalezitosti ohladom
> tvorby stylov. Pouzit sa to ale dalo v celku dobre. Az na to, ze tie
> SGML/XML jazyky su ukecane. TeX naproti tomu je "jadrny", ale to je
> otazkou zvyku. DocBook je tiez barok. Su tam nejake dobre vyvojove
> nastroje? Da sa vyvijany kod ladit (v beznom zmysle slova)?

DocBook (stejně tak jako jiné formáty založené na XML) se pro potřeby
výstupu transformují pomocí jazyka XSLT a pro tento jazyk existuje
nepřeberné množství specializovaných editorů (včetně funkcí jako
refaktoring apod.) a debuggerů. A když už jsme u toho, tak XSLT je ve
své podstatě funkcionální jazyk (samozřejmě zdaleka ne tak dokonalý jako
třeba Haskell).

   Jirka Kosek     e-mail: jirka at kosek.cz     http://www.kosek.cz
   Profesionální školení a poradenství v oblasti technologií XML.
      Podívejte se na náš nově spuštěný web http://DocBook.cz
        Podrobný přehled školení http://xmlguru.cz/skoleni/
                    Nejbližší termíny školení:
     ** XSLT 23.-26.10.2006 ** XML schémata 13.-15.11.2006 **
      ** DocBook 11.-13.12.2006 ** XSL-FO 11.-12.12.2006 **