pdfanim-patch

Robert Marik marik at mendelu.cz
Tue Nov 21 11:13:18 CET 2006

V Tue, 21 Nov 2006 09:45:47 +0100, Ladislav Bitto napsal(a):

> [...]
>
> Ako som uz spominal minule, ked zavolam aj \usepackage{animfig}
> a vlozim \includeanimation{}{}{}{}{}, tak to prebehne tiez bleskovo
> (musi to byt vlozene ako prve). Najprv som myslel, ze to dajak obidem,
> a sice tak, ze vytvorim prazdnu animaciu a vlozim ju dakde 30cm mimo.
> Dnes som vsak zistil, ze musi byt ten isty subor, lebo ked dam inu
> animaciu do animfig, tak to zase ide velmi pomaly prelozit. Staci
> vsak, ked do animfig nacitam prvu stranu animacie. Nieco musi
> ten animfig nastavit, ze potom aj tymi Vasimi upravami to ide

Do tohoto bohuzel moc nevidim, asi by chtelo prostudovat, jak ktery
balicek ty animace nacita a vklada. Nicmene - autor pdfanim.sty zacal
konecne (zda se) komunikovat, takze treba se i tohle podari vyresit a
dockame se toho, ze balicek bude na CTAN.

Pdflatex zrejme nevklada jeden objekt vicekrat ale jenom jednou a potom
kdyztak da odkaz na tento objekt. To vysvetluje proc treba logo na kazde
strane zpusobi ze PDF soubor enorme naroste pri latex+dvips+ps2pdf, ale
naroste jenom malo pri pdflatex. Takze animfig asi vlozi snimky animace
nejak rychle a pdfanim ty vlozene snimky jenom pouzije, kdezto samotny
pdfanim ty animace vklada pomalu. Zkusim vytvorit nejakou dlouhoooooou
animaci a neco otestuju.

> [...]
>
> Takze nakoniec nie je to take zle, ze sa to preklada pomaly.
> Ladit a vytvarat animaciu mozem cez animfig, a ked je uz hotova,
> tak az potom zadefinovat ovladanie cez pdfanim-patch
> (pri ladeni si zavolam aj animfig).
>
> Nakoniec funguje aj makro \skipbutton (uz ho pozname ako zelene
> tlacitko), tak ako ste ho na prvy sup naprogramovali. Je vyborne, ze
> tie gombiky nemusia byt pri kazdej animacii - pri malych je to
> zbytocne a vadili by. Je tiez vynikajuce, ze sa da klikat pri
> behu animacie a prejavi sa to okamzite(!).

Melo by se to tlacitko projevit i kdyz animace nebezi, tak si to prosim
opravte, pridal jsem i volitelny parametr aby se dalo zelene tlacitko
zmenit na cervene nebo tyrkysove  :)

%nepovinny parametr - vzhled tlactika
%povinne parametry: jmeno animace a cislo snimku - prvni snimek je nula
\newcommand\SkipButton[3][]{%
\pushButton[\A{\JS{ #2cnt = #3;
if (#2running==0)
this.getField('#2').buttonSetIcon(this.getField('#2h'+#2cnt).buttonGetIcon());
}}#1
]{#2Skip#3}{12pt}{12pt}}

Pouziti:
\SkipButton[\BG{0 1 0} \BC{0 0 1}]{a}{40}
\SkipButton[\BG{0 1 1} \BC{0 0 1}]{a}{20}

Tlacitka maji nazvy aSkip20 a aSkip40, tak to nekoliduje.

> Vsimol som si, ze aj vo Vasom priklade su gombiky dopredu, dozadu,
> na koniec, na zaciatok - dvakrat (pri last version, teda
> pdfanim-patch.zip).
>
> Skusim vytvorit uputavku k demonstracii pdf animacii. Chcem dat na
> stranu zo dvadsat animacii a text, ze o com budem kecat a pod nimi
> (akoby vodoznak) by mala bezat cez celu obrazovku este jedna taka
> nenapadna animacia. Animacie sa daju dat aj cez seba, takze by to
> mohlo ist, uvidim co z toho bude.

To bude urcite zajimave. Ja mam bohuzel (a soucasne i bohudik) linux a me
jedou uz dve animace hodne trhane. Musel bych prebootovat do windows -
acroread pro linux je pry nesikovne naportovany skrz grafiku a je tudiz
pomaly. A jiny prohlizec javascripty v PDF nepodporuje.

BUG:
Vsiml jsem si ze kdyz animaci prelozim s parametrem "step" a pak ji
spustim plynule tlacitkem play, tak pokud klikam do animace, jsou
javascripty ponekud zmateny. Budu tam muset jeste pridat test jestli
animace bezi a pokud ano tak ji zastavit. Tak Vas na to chci upozornit,
aby Vam to nahodou nedelalo potize.

S pozdravem

Robert Marik