tex4ht a cestina

Antonin Karolik karolik at seznam.cz
Wed May 24 14:15:30 CEST 2006

> To by me zajimalo. MikTeX ma podobnou adresarovou strukturu jako TeXLive,
> takze by mi to mohlo poslouzit jako inspirace.

Omlouvam se za pozdni odpoved. Bohuzel nam vcera po nekolika vypadcich
proudu haprovalo pripojeni.

Nevim nakolik Vam bude nasledujici text uzitecny v kombinaci Linux/TeXLive,
ale treba pomuze nekomu, kdo pouziva kombinaci Windows/MiKTeX a chce
moznosti TeX4ht vyuzivat. V zadnem pripade netvrdim, ze veci uvedene dale
jsou udelany nejlepe, naopak, urcite by sly udelat lip a vice systematicky.
Kdyz jsem resil problem, jak rozchodit TeX4ht s cestinou a obrazky, tak me
hlavne zajimal vysledek nikoliv cesta k nemu. Proto se moje reseni muze zdat
dost "zbastlene", s cimz nemuzu nez souhlasit.

Dale popsane upravy konfigurace TeX4ht mi v minulosti pomohly pri tvorbe
stranek http://www.mujweb.cz/www/miktex/navod/newmiktex24.html, ktere byly
timto pomoci TeX4ht vytvoreny. Od te doby se dost veci zmenilo. (Drive nebyl
TeX4ht, tusim ze z licencnich duvodu, obsazen v MiKTeXu a musel byt
instalovan zvlastnim zpusobem. Pokud se pletu, tak me nekdo opravte.)
Funkcnost TeX4ht jsem proto nyni vyzkousel na soucasne verzi distribuce
MiKTeXu a jeho soucasnych baliccich (texht a miktex-tex4ht-bin) pro TeX4ht.
Spravna funkcnost byla testovana na nasledujicim priklade pro cslatex
(pochopitelne, ze se misto obycejnych znaku v ukazce vyskytovaly znaky s
diakritikou):

% --- begin of foo.tex ------
% kodovani diakritiky ISO-8859-2
\documentclass{article}
\usepackage{tex4ht}
\usepackage{czech}
\parindent0pt
\begin{document}
prilis zlutoucky kun upel dabelske ody,\par
PRILIS ZLUTOUCKY KUN UPEL DABELSKE ODY\par
$$E=m\cdot c^2$$
\end{document}
% --- end of foo.tex ------

Hlavni roli pri konfiguraci TeX4ht hraje soubor
texmf\tex4ht\base\win32\tex4ht.env (pro Unixove systemy to bude
pravdepodobne soubor texmf\tex4ht\base\unix\tex4ht.env). V nem je v
zavislosti na verzi TeX4ht nutne vhodne upravit cestu k metrikam fontu. V
soucasene verzi TeX4ht jak jej distribuuje MiKTeX toto nastaveni cesty uplne
chybi (asi je osetreno jinym zpusobem) a nemusi se tedy nastavovat.

tc:\path\tfm! (na Unixech to bude tpath/tex/texmf/fonts/tfm/!)

Dale jsem uvnitr elementu <default> ... </default> upravil radek s textem

i\TEXMF\tex4ht\ht-fonts\iso8859\1\!    na
i\TEXMF\tex4ht\ht-fonts\iso8859\2\!