azbuka

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed May 17 11:12:40 CEST 2006

On Wed, 17 May 2006 vitbocek at centrum.cz wrote:

> Preju dobry den,
> chtel bych se zeptat, zda by mi nekdo mohl poradit, jak pracovat s
> azbukou. Mam nainstalovany kompletni MikTeX a sprovozneny cslatex,
> pouzivam editor WinEdt. Potrebuju sazet i delsi texty psane azbukou.
> Protoze jsem uplny zacatecnik, myslel jsem, ze staci proste do WinEdtu
> zkopirovat azbukou psany text, ale kdyz to udelam, zobrazi se jen same
> otazniky.

Takhle jednoduse to nepujde. Azbuku by mel zvladat babel (tedy nikoliv
cslatex), i kdyz babelovsky modul by mel jit po jistem usili upravit i pro
cslatex (obavam se, ze je to jen skoda prace). Azbukovy text se vsak
zadava latinkovou transliteraci. To nemusi byt uplne pohodlne, ale da se
to obejit, pokud si zprovoznite encTeX, muzete si nadefinovat konverzni
tabulku. Nevim, zda je v MikTeXu encTeX zakompilovan, urcite je v TeXLive
(Zpravodaj, v nemz clenove dostanou lonske CD/DVD TeXLive, je jiz v
tiskarne a mel by brzy byt rozesilan.)

Ja jsem si kdysi davno udelal soukrome tezko prenositelne reseni pro
cslatex, vyuziva to specialni preprocesor napsany v C++ a nefunguje
automaticke deleni slov, protoze do emTeXu se mi to proste neveslo.

> Dekuju
> Vit Bocek
>
> vitbocek at centrum.cz

Zdenek Wagner