Precnievajuce vzorce.

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue May 16 12:46:32 CEST 2006

Marian Lekavy wrote:

> Dakujem.
> TeX rozdeluje vzorce okolo znamienok, ale ja potrebujem skor nastavit,
> aby cely vzorec (resp. jeho nerozdelitelnu cast) dal automaticky na
> novy riadok tak, aby tato cast neprecnievala.
> Priklad je $\{MAB(S_{init}, S_{final})\}$, kde nie je ziaduce aby sa
> rozdelila cast pred ciarkou, ale kedze je ta cast dost dlha a
> precnieva zo stlpca, bolo by dobre, aby bola na novom riadku. TeX mi
> to automaticky nespravi, pravdepodobne preto, aby na riadku neostali
> prilis dlhe medzery medzi slovami (text je v pomerne uzkych stlpcoch).
> [...]

TeX ma dost prisna meritka na typografickou kvalitu. Pokud mu
predkladate problemy kvalitne neresitelne, pokusi se vas primet
s tim neco udelat rucne. Coz je vas pripad sazby do uzkeho sloupce.

Podrobnosti najdete v TBN,  ale jako prvni pomoc nastavte nejakou
vetsi hodnotu do \emergencystretch

S pozdravem,

Lubos Kloc