Vytvareni PDF dokumentu se spravnym kodovanim - fonty, cestina a clipboard

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri May 5 10:09:40 CEST 2006

On Thu, 4 May 2006, [UTF-8] OndĹ™ej Jakubčík wrote:

> CMAP je implementovan i pro plain, aspon me v plainu funguje (resp.
> nacte se). Ale mam problem s ligaturami ff, fi a fl, ktere asi Acrobat
> Reader nezna, protoze pri kopirovani do schranky je na misto ligatury
> rozlozene na samostatna pismena mezera. Slova s ligaturami take nejdou
> prohledavat. Nevite v cem je chyba?
>
> Zdravi
> Ondrej Jakubcik

CMAP jsem nezkousel, protoze je v nekterych verzich Acrobatu implementovan
spatne (soubor pri otevreni zpusobi chybu Bad CMap encoding a nezobrazi se
vubec nic). Kdysi jsem testoval TextSpy, ktery se dodaval s ceskym
Acrobatem 5 (komercnim). Ten se pri vyhledavani spolehal na PS jmena
znaku, takze pri pouziti CS fontu vse chodilo dobre. Poradilo si to i se
znaky \v{t}, \v{d} a \v{l} a samozrejme i s ligaturami vcetne
trojpismennych ffi a ffl. Nefungovalo ulozeni do RTF. Pokud byly na
nejakem radku mezislovni mezery stazeny na povolene minimum, casto
zmizely. Pozitivni kerning byl obcas interpretovan jako mezislovni mezera
a nejhorsi bylo, ze se mi nepravidelne velke casti ceskeho textu sazeneho
v CS fontech konvertovaly do hebrejstiny, pricemz hranice mezi ceskym a
hebrejskym fontem byla vetsinou uprostred slova.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz