vyska textu vetsi nez \textheight

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Mar 27 11:22:01 CEST 2006

On Mon, 27 Mar 2006, Lubos Kloc wrote:

> Mam pocit, ze tenhle dotaz nejak zapadl.
>
> O strankovem zlomu na urovni TeXu respektive plainu
> podrobne pojednava odstavec 6.6 v TBN.
> Co a jak ale nastavuje LaTeX, to nevim, nechal bych to
> povolanejsim.

Stranka nemuze byt vetsi nez \textheight, protoze takovy zlom ma
nekonecnou penalizaci. Existuji pouze 2 moznosti, jak k tomu muze dojit:

1. Mistu, kde se stranka zlomila, nepredchazi zadne jine vhodne misto, kde
by ke strankovemu zlomu mohlo dojit

2. Vkladate na stranku objekty, ktere obsahuji text mimo svuj box (lze to
zaridit napr. pomoci \smash a mnoha dalsimi zpusoby).

Rozdil mezi plainem a LaTeXem je hlavne v hodnote registru \maxdepth.
Pokud nedokazete analyzou textu zjistit, kde takove objekty vznikaji,
nastavte si kladnou hodnotu do registru \tracingpages a \tracingoutput a
patrejte v logu.

> S pozdravem,
>
> Lubos Kloc

Zdenek Wagner