Číslování stran v PDF

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Sat Mar 11 19:00:57 CET 2006

Marcel Svitalský napsal(a):
> Zdravím,
>
> v TeXovém diskusním klubu na okoun.cz se objevil dotaz po instrukci,
> kterou lze v TeXu při výstupu do PDF Readeru říci číslo stránky, tj.
> když třeba je do PDF převeden jen kus knihy, který začínásudou stranou,
> a my potřebujeme, aby Reader věděl, že je sudá (např. při"Zobrazovat
> protilehle").
>
> Nevíte prosím někdo?
>
> Marcel Svitalský

Dobrý den,

já používám balík hyperref s (mimo jiné těmito) parametry: plainpages=false,
pdfpagelabels=true. (Přesný význam parametrů je popsán v dokumentaci. Z hlavy si
ho nepamatuji, jen vím, že s tímto mi to funguje.) Pak Acrobat použije jako
číslo strany přesně ten text, který TeX sází jako číslostrany do dokumentu
(tedy např. i, ii, iii, iv atd. při nastavení číslování na \roman). (Jen si
dejte pozor, abyste v nastavení Adobe Acrobatu neměl zatrženo "používat logická
čísla stránek", potom Acrobat toto ignoruje a použije klasické arabské číslice
od 1.)

S pozdravem
Michal Růžička