typograficka dilema

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Sun Mar 5 14:25:37 CET 2006

On Sun, Mar 05, 2006 at 02:13:14PM +0100, Martin Šanda wrote:

> Jeden student bohemistiky na FF UK mi kontroloval češtinu v jedné, k vydání
> připravené publikaci. Při té příležitosti jsem se dozvěděl, že například
> pravidla pro umisťování čárek ve větě jsou v podstatě neskutečně volná a v
> podstatě často záleží na tom, jaký "model" určitého pravidla použijete.

> Čili, pokud vám \uv{vaši čtenářové} rozumějí...

To je často právě ten hlavní problém. Když píšete o vi

    ...poslední změnu zopakujete na konci řádku ,$.`.

nemůžete napsat ani

    ...poslední změnu zopakujete na konci řádku ,$.`

ani

    ...poslední změnu zopakujete na konci řádku ,$`.

ani

    ...poslední změnu zopakujete na konci řádku ,$..`

protože by si to pokaždé čtenář nejspíš vyložil špatně. Je
tedy velký rozdíl mezi poezií a technickým textem.

Yeti

--
That's enough.