PDF - forma vs. obrazek

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Fri Mar 31 10:01:15 CEST 2006

Dobry den.
Generuji pdfTeXem z excelovske databaze  cca 60 strankovy dokument, v
nemz mam mj. vlozeno logo skoly (PNG) a nejaky "vodoznak". Pro vkladani
"vodoznaku" jsem pouzil makro zverejnene v zpravodaji (clanek pana
Chvaly). Vzhledem k tomu, ze nevim jakym zpusobem pdfTeX vyrabi vysledny
dokument bych se chtel zeptat, zda je nejaky rozdil v tom, jestli
pouziju pro vkladani loga do stranek PDF dokumentu  formu nebo logo
vlozim jako samostatny obrazek na kazdou stranku zvlast (transformace
zadne nechci delat). Jde mi o to, ze vysledny PDF dokument je dost velky
a nejsem si jist, zda pri pouziti formy se do PDF dokumentu vlozi
obrazek jen jednou a pak uz se na jednotlivych strankach jen na tento
obrazek "odkazuje" nebo zda se stejne bitmapa vklada do kazde stranky
zvlast, takze se stejne prostor dokumentu neusetri.

Diky Jarda Hajtmar