OFS + Devanagari

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Mar 16 15:04:07 CET 2006

Dobry den,
narazil jsem na problem s OFS. V ofs.sty se na radku c. 63 predefinovava
\bfdefault na b, ve standardnim LaTeXu je to bx a v PS fontech, ktere
\fontseries bx a b nerozlisuji (presneji receno, maji pouze b) je
nastavena substituce */bx/* -> */b/*

Nebyl by to tak velky problem, kdybych nepotreboval sazet cesko-hindskou
bilingvu s pouzitim Stormovych fontu pro cestinu. Pak mi totiz prestane
fungovat kurziva a tucne devanagarske pismo, protoze U/dn/b/* neni
definovano. Pridal jsem do *.fd souboru substituci U/dn/b/* na U/dn/bx/*,
ale resi to jen cast problemu. Interpunkce se totiz bere z OT1/cmr/*/*,
ale tam take OT1/cmr/b/* (alespon v tetexu 3.0) definovano neni. Moderni
hindstina obcas vykricniky a otazniky pouziva, a kdyz se mi pomoci
defaultni substituce na OT1/cmr/m/n k tucne devanagarske kurzive pripoji
netucny stojaty otaznik, vypada to zvlast spatne.

Napada nekoho systmove reseni, ktere bych mohl zverejnit v mezinarodnich
TeXovych archivech?

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz