Jak psát česky v tetexu?

Pavel Kraus pavel.kraus at matfyz.cz
Mon Mar 13 03:36:13 CET 2006

Zdravím přítomné.

Již řadu let spokojeně používám cslatex v tetexu na slackwaru a debianu (tj.
napíšu si text a pak spustím příkaz cslatex <soubor>; víc ke štěstí
nepotřebuji). Pravda, čas od času, při upgradu, se musím zahrabat do
dokumentace (nebo spíš konfiguračních souborů), zjistit kde a jak se dnes
nastavují používané formáty, jak se generují fmt soubory, a udělat to. S tím
dokážu žít. Ale nedávno se objevil tetex 3.0 a ten je na mne zřejmě příliš
složitý.

Nalezl jsem a upravil soubor fmtutil.cnf (tj. odkomentoval řádky s českými
formáty) a spustil fmtutil-sys --all. To ale nestačilo. Potom, už nevím proč,
jsem odkomentoval ještě řádek pro český context (který nejspíš nepoužívám,
protože nevím, k čemu je). Poté mi začal cslatex fungovat na debianu, ale na
slackwaru to nestačilo. Po příkazu "cslatex soubor" dostávám následující:

This is TeX, Version 3.141592 (Web2C 7.5.4)
 (/usr/share/texmf/web2c/il2-cs.tcx)
---! /usr/share/texmf-var/web2c/cslatex.fmt was written by pdfetex
(Fatal format file error; I'm stymied)

I zajímalo by mě, co je přesně potřeba udělat k rozchození podpory češtiny v
aktuálním tetexu. Nebo jestli je na to někde návod. A zahrnuje to podpora
češtiny cs(la)tex? Nebo by bylo v současné době výhodnější investovat trochu
času do vzdělávání a naučit se používat babel?

Díky.

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F