několik hebrejských slov v českém dokumentu - jak vložit?

Petr Tomasek tomasek at etf.cuni.cz
Thu Mar 2 09:33:54 CET 2006

On Mon, Feb 27, 2006 at 11:38:47AM +0100, Martin Šanda wrote:
> Dobrý den!
>
> Subjekt říká v podstatě vše.
> Potřebuju do semi nárky vložit tři drobná hebrejský slůvka, která mi jeden
> známý poslal mailem jako doc. Napadlo mě, vložit je jako obrázek, ale určitě
> by to šlo i jinak, jen vědět, jaké použít entity. Dá se to vyštrachat někde
> na webu?
>
> --
> S přáním mnoha dobrých věcí
> Martin Šanda

Podpora hebrejstiny v TeXu je obecne dost bidna. Je ovsem
samozrejme otazka, co presne chcete sazet. Tj. jestli vam
staci a) konzonantni zapis, anebo b) chcete i vokaly, ci dokonce c)
akcenty.

Pro a) a b) jsem videl nekolik reseni (napr. ArabTeX by to mel
zvladat). Na problem pravolevosti je u delsich textu nejlepsi
pouzit TeX-XeT (respektive etex), u par slovicek je staci napsat
obracene.

Pro c) se da pouzit:
 - nouzove fonty z bibleworks (www.bibleworks.com), maji i postscriptove
varianty a narozdil od programu jsou volne siritelne,
 - Omega bohuzel vypada chciple :-(
 - zajimavym resenim by mohlo byt: http://scripts.sil.org/cms/scripts/page.php?site_id=nrsi&item_id=xetex