Nekolikere odsazovani textu od okraje v jednom radku...

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Thu Jun 15 03:37:40 CEST 2006

Dobry den.
Prosim o posouzeni nize uvedeneho makra \odsad, aniz mne - zacatecnika -
budete kamenovat.
Je mi jasne, ze je to mozna do jiste miry TeXovska "prasarna", ale drzel
jsem se v tomto pripade hesla "ucel sveti prostredky".
Pro zduvodneni : Potreboval jsem nejake jednoduche makro, ktere by mi
bez pouziti tabulek a dalsich formatovacich nastroju umoznilo vysazet na
jednom radku kratke texty na urcite pozice. Je to primarne urceno pro
tisk vysvedceni, kde pri zachovani radkoveho rejstriku bych mel timto
docilit sazby jednotlivych sloupcu vysvedceni. Nakonec mi po jistem
experimentovani tohle funguje, ale co to dela se "zaludkem a strevy"
TeXu to se neodvazuju predpokladat. Kupodivu se da v ramci radku i
"vracet" zpatky a tisknout pred jiz obsazene pozice. To ze hlasi TeX
preplnene boxy mi osobne nevadi, jde mi spis o to, jestli je to vubec
"koser".
Budu vdecny za kazdou pripominku, namet nebo poukazani na slabiny atd. -
beru to jako   studijni material...
Pokud by nekoho napadlo neco "cistejsiho" a pokud mozno jednoducheho
diky za to...

Zdravi Jarda Hajtmar

Nasleduje ukazka:

\advance\hoffset by-1in
\overfullrule=0pt
\parindent=0pt

\def\odsad #1 #2{\unskip\unhbox1\hbox to0pt{\hglue#1{#2}}}

\odsad 5cm {POZICE1}
\odsad 7cm {POZICE2}
\odsad 15cm {POZICE3}
\odsad 11cm {POZICE4}