Rejstřík v LaTexu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jul 31 16:18:04 CEST 2006

On Mon, 31 Jul 2006, Martin Papula wrote:

> Dobrý den,
>
> potřeboval bych poradit s tvorbou rejtříku v LaTexu.
>
> Hledal jsem nějaký balíček, který by uměl vytvářet rejstřík se zadaných slov (nejlépe z externího souboru), který by byl dobře konfigurovatelný (např. možnost přidat písmeno kategorie do rejstříku atd.), bohužel však neúspěšně. Máte s tímto někdo zkušenosti?

Heslo, ktere ma prijit do rejstriku, musi byt zapsano ve zdrojovem souboru
pomoci \index, jinak LaTeX nemuze zjistit cislo stranky. Setrideni se pak
provede programem MakeIndex, resp. CsIndex pro cestinu a slovenstinu.
Pokud mate seznam slov, ktera chcete mit v rejstriku, pak bude nutno
(pokud to neni anglictina nebo jiny jazyk, kde se nesklonuje), vymyslet
vhodne regularni vyrazy a napsat malicky preprocesor napr. v Perlu, ktery
to ve zdrojaku oznaci. Pokud potrebujete sloziteji strukturovany rejstrik,
muzete misto MakeIndexu pouzit bud xindy, nebo moji reimplementaci v XSLT,
viz http://icebearsoft.euweb.cz/xslt-indexing/ a Zpravodaj 1/2006.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz