Psaní chemických vzorců pro začátečníky až po pokročílé

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jul 27 15:13:57 CEST 2006

On Thu, 27 Jul 2006, "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." wrote:

> Dobrý den,
>
> mohl by mi někdo doporučit nějaký manuál či www stránky, ze který bych se
> dozvěděl něco o sazbě chemických vzorců do LaTeXu?
>
> - Používám LaTeX 2005 Live. Nějaké základy psaní vzorců a reakčních
> schémat jsou v letošním zpravodaji, takže způsob zápisu 2 H2 + O2 -> 2
> H2O chápu. Ale měl-li bych poskládat dohromady strukturní vzorec
> 3-nitrotoluenu, polysturenu nebo DDT, byl bych na holičkách.
>
> Předem děkuji za jakékoli nasměrování.

Vim o dvou moznostech:
1. XyMTeX, manual je soucasti balicku, ale mam obavu, ze z licencnich
duvodu XyMTeX neni na TeXLive

2. PPCHTeX - clanek v cestine vysel ve Zpravodaji 1/2006, platici clenove
by jej jeiz delsi dobu meli mit doma. Na strance
http://bulletin.cstug.cz/bul20061.shtml najdete souvisejici odkazy.

> Lukáš

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz