XeTeX pro Linux

Arnost Stedry arnost at cs.cas.cz
Fri Jul 14 19:03:19 CEST 2006

zdravim,

dnes jsem trochu vyrazneji testoval xelatex z publikovanych baliku pro FC5 a
zjistil jsem toto:

1. nelze mi vygenerovat korektne format. I kdyz zakomentuju vsechny
problematicke jazyky tak hned na zacatku mi
xetex -ini xelatex.ini hlasi:
ze \XeTeXuseglyphmetrics neni definovan
(coz jak jsem pochopil neni zas takova tragedie.

na konci dostanu hlasku \normalsize neni definovana (coz taky asi neni
problem, prinejmensim to v dalsi praci neprekazi)

s vyslednym formatem lze vcelku
pracovat. je potreba upravit definice rodin a rezu v nich (v nazvech
je potreba pouzit \space misto mezery)
nefunguje mi ovsem balik color (ani puvodni ani xetexovsky)

co je nejsmutnejsi, ze nefunguje pravoleva sazba -- v normalnim xetexu
funguje, ovsem v xelatexu nezna prikaz \TeXeTstate cili nejdou pouzit ani
\beginR a \endR

tyhle dve veci mne mrzi asi nejvic, protoze jsem v srpnu planoval vetsi
nasazeni v praxi.

jeste zkusim se v tom o vikendu trochu pohrabat

arnost

--
Arnost Stedry
Ustav Informatiky AVCR