UTF-8 (jen latinka) do TeXu?

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jul 13 10:13:19 CEST 2006

On Wed, 12 Jul 2006, Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> nasel).
>
> :  hacek je \v{.}
> :  carka \'.
> :  cedilla \c{.}
>
> 	ty ostatni vim, jen nevim jestli fakt mam vypsat vsechny ty znaky
> a rucne delat prevodni tabulku, nebo jestli je to nekde uz udelane
> (vcetne rozdilu {cs,}plain vs. {cs,}LaTeX).
>
> :  \uv{text v uvozovkach}, ale take lze pouzit \clqq ... \crqq
> :  Francouzske uvozovky jsou napr \flqq ... \frqq, s jednim q jsou jednoduche
>
> 	Vypada to, ze \flq a \frq nejsou v csplainu a nejspis ani v CS fontech.

To je pravda, na to jsem zapomnel. Nasel jsem je pouze v kodovani T1 pod
nazvy \guilsinglleft a \guilsinglright. Protoze csplain nepouzivam, nejsem
schopen shrnout rozdily.

Nevim, zda vhodnou tabulku nekdo udelal, ja mam vlastni stylesheet pro
konverzi z OpenOffice.org do LaTeXu, ktery prevadi na TeXove sekvence radu
latinkovych i nelatinkovych znaku (rectina, devanagarske pismo). Krome
pismen jsou tam napr. dlouhe pomlcky, ktere maji svuj kod v UTF-8, ale v
TeXu se musi zadavat jako -- a ---. Muj program jeste neni pripraven k
distribuci, ale jeho cast je momentalne dostupna z
http://hroch486.icpf.cas.cz/officexsl/

> :  Mimochodem, v pomerne dobrem stavu je nova podpora cestiny, ktera do
> :  babelu pridava temer vse, co obsahuje cslatex, takze lze pouzivat jak
> :  \usepackage[czech]{babel}, tak \usepackage{czech} v normalnim latexu.
>
> 	Obavam se, ze v tomhle neni cas na hrdinstvi (a na zmeny neceho,
> co 5+ let funguje; ze stejneho duvodu pro TeXovani drzime obstarozni
> verzi TeXu zalozenou na texlive-4).

Jedine, co me zatim hodne zklamalo, je nekompatibilita XYPiC. Jednou jsem
potreboval do sveho pocitace dat nejnovejsi verzi, ale pak jsem potreboval
znovu zpracovat dokument, ktery byl psan pro starou verzi, a uz se mi to
nikdy nepodarilo ozivit. Vyresil jsem to tim, ze jsem diagramy predelal v
PSTricks :-(

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz