XeTeX pro Linux

nezumi nezumi at volny.cz
Tue Jul 4 22:12:27 CEST 2006

Za obdélníčky (při zobrazování na obrazovce) může možná font. V Debianu
je např. k nalezení balíček emacs-intl-fonts. Samozřejmě netuším, zda
jsou tam i indické fonty, ale já bych zkrátka hledal chybu v nich. Možná
by se hodilo doinstalovat i systémové (od Xserveru) indické fonty. Na
psaní orientálních jazyků v jakýchkoliv aplikacích doporučuji scim. Více
informací ohledně nastavení xserveru najdete na abclinuxu.cz. (Úplně v
pohodě píšu japonsky, a to i text smíšený s češtinou - mluvím stále o
aplikacích v X.)
S indickým TeXem nemám zkušenosti, takže s jeho fonty Vám neporadím.
Jinak doporučuji jako nejlepší distribuci samozřejmě Debian, a to kvůli
balíčkovacímu systému, kde najdete, na co si vzpomenete. Ale člověk by
měl mít při jeho užívání alespoň mírný insight do Linuxu. (Hodně podobný
je Ubuntu - ten je vhodnější pro začátečníky.) To je konec zaujaté
rekalmy :-).
Přeju hodně úspěchu.

Michal Hejduk