Vysazeni prikladu, cviceni

Miroslav Fikar miroslav.fikar at stuba.sk
Fri Jan 13 17:40:30 CET 2006

On Fri, 13 Jan 2006 17:30:44 +0100
  lukas.vondr at tiscali.cz wrote:
> Projel jsem uz 4 manualy a nikde nenasel, jak mam
>vysazet priklady..
> Myslim tim
> text text text
> text text text
> Priklad 2.1: Vypoctete bla bla bla
>
> Jde mi o to, jak vysazet Priklad 2.1, aby se to samo
>cislovalo podle
> kapitol/sekci
>
> Predem dekuji vsem za radu

Pripajam svoj neumely pokus v LaTeXu (zakladom celeho je
nove prostredie a pocitadlo \refstepcounter). Inspiraciu
som cerpal z knihy Kopka, Daly. Cele je to v sty subore,
alebo obalene \makeatletter, \makeatother.

%%===================================================================
% prostredie Priklad
% parameter 1 je nepovinny a pouzijeme ho na upozornenie,
ze priklad
% je na webe: nastavime ho napr. ako
\marginpar{\fbox{www}}
\newcounter{exm}[section]
\def\theexm{\thesection.\arabic{exm}}
\newenvironment{priklad}[2][]
{\refstepcounter{exm}
  \vspace{1ex}\begin{sloppypar}\noindent#1{\bfseries
Pr\'{\i}klad \theexm:} {\em #2}
  \@beginparpenalty\@M
  \begin{list}{}{\setlength{\topsep}{0ex}}\item[]
  \@beginparpenalty\@endparpenalty
}
{\end{list}\end{sloppypar}\vspace{1ex}}
% prostredie Priklad