Uvozovky

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Jan 13 14:39:54 CET 2006

On Fri, 13 Jan 2006 lukas.vondr at tiscali.cz wrote:

> Budu opravdu moc rad, kdyz mi poradite..
> Log soubor najdete zde http://www.hlusice.com/a/google-hacking.log

Predpokladam, ze jste pouzil vzorek, ktery v tomto vlaknu zaznel drive:

: Vyzkousejte takto pripravenou uplnou a minimalni verzi (prosim priste
: vytvorte sam):
:
: \documentclass[a4paper]{article}
: \usepackage{czech}
: \begin{document}
:    \uv{text}
:    \clqq text\crqq
: \end{document}

Pri pohledu do zverejneneho .log souboru vyplyva, ze mate velmi polamanou
instalaci TeXu.

Predevsim, cslatex by mel mit formatovy soubor cslatex.fmt, tj. v prvnim
radku by melo byt preloaded format=cslatex, zatimco Vy tam mate psano
latex.

Za druhe, format ma v obsahu registru \everyjob docela mix obou LaTeXu:

je z cslatexu, ale chybi nasledne:

Na druhe strane "Babel <v3.8g> and hyphenation patterns ..."
je z Babelizovaneho LaTeXu. Byl-li generovan Babelizovany latex, a primo
volan czhyphen.tex, pak to pri generovani formatu nemelo projit.
Byl-li volan soubor czhyph.tex, pak tam je psano \let\global=\relax
a to zajisti, ze se \message "Loading CZ hyphenation patterns..." do
\everyjob registru nedostane. Opravdu by me hodne zajimalo, jak ten format
vznikl. Pripada mi to velmi podezrele. Bez znalosti logu z generovani toho
formatu se asi vice nedozvime.

Do tretice prikaz \usepackage{czech} vyvolal nacteni souboru
C:\texmf\tex\latex\cslatex\czech.sty. Pokud se jedna
o stylovy soubor z CSLaTeXu (coz bychom snad mohli predpokladat), pak zde
zabere:

\ifx\addlanguage\undefined\else
ukoncene \input czech.ldf \endinput\fi

To doklada .log, ktery oznamuje okamzite nacteni dalsiho souboru
C:\texmf\tex\generic\babel\czech.ldf.

Neboli na styl czech.sty z cslatexu byl pouzit babelizovany LaTeX. V
takovem pripade se \uv nedefinuji, protoze se ocekava, ze uzivatel pouziva
babelizovany LaTeX a \uv nepotrebuje (uvozovky se tam resi jinak).

Shrnu to: Vas problem je, ze si myslite, ze pouzivate CSLaTeX, podle jeho
dokumentace jste zjistil, ze ma fungovat \uv, ale Vy CSLaTeX nepouzivate.
Misto toho mate vygenerovany nejaky hybridni format s podezrelym nazvem latex.

Zdravim

Petr Olsak