otazka ohladom fontov

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Jan 11 13:03:02 CET 2006

Dobry den,

bavili sme sa tu na tuto temu, ze ako zvacsit pismo a dokument.
Chcel by som este spomenut opacny pripad, ze ako mi pomohlo zmensenie.

Pred piatymi rokmi som kolegovi vyrobil celkom zlozity
program na vyrobu obrazka(ov). Jeden obrazok sa sklada z troch
diametralne odlisnych obrazkov poukladanych automaticky pod seba.
Naucil som ho, ako z nich vyrobit EPS a potom vlozit do TeXu. Za pat
rokov vyrobil s tym programom stovky. Nedavno ma vyhladal s tym, ze
by si chcel vyrobit katalog tych obrazkov zo vsetkych vzoriek a to tak,
aby nemusel vyrabat EPS. Uff, tych vzoriek ma okolo 2000 a chcel, aby na
jednej strane A4 boli 4 obrazky. Problem bol ten, ze obrazok bol
nastelovany (fonty, hrubky ciar, vzdialenosti...) na rozmer 9x17cm
a bola by po piatych rokoch zabava to opravovat, aby sa to zmestilo
na jednu stranu A4 (teda tie 4 obrazky).

Zabezpecil som iba, aby dal 4 obrazky (kazdy tvoreny z troch obrazkov)
na stranu a az potom prejde na dalsiu stranu. Na zaciatok som
pridal \mag=650 a posunul \voffset.

Je az na neuverenie, ze tych 2000 obrazkov (vlastne 2000 x 3 = 6000)
som dostal za 31 sekund, bez toho, ze by som vyrobil EPS (teda vidim ich
v gsview). Moj obdiv patri TeXu (aj PS a FORTRANu), ze neprotestuje
a dovoli len tak na jeden sup vyrobit take mnozstvo obrazkov za taky
kratky cas (to je vlastne 500 strankovy dokument).

Zdravi
Ladislav Bitto