Dva sloupce,...

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Jan 4 08:02:09 CET 2006

Dobry den,

On Wed, 4 Jan 2006, Petr Valenta wrote:

> Vsem dekuju za pomoc,
> s minipage se mi to podarilo vyresit...a ten text pres obrazek zatim ne,
> bude to chtit hlubsi studium a na to ted nemam moc cas,ale ani to v tuto
> chvili nepotrebuji, jen me zajimalo, jak na to. Pspicture a cele pstricks je
> na me zatim moc slozite :-), jsem jeste zacatecnik.

Cez \begin{picture} to je jednoduchsie.
Mozno nato netreba hlbsie studium, skuste pozriet nizsi text. Snazte sa
tam zmenit vselico a vzdy pozret vysledok (\voffset, \hoffset, \put a
skuste zmenit aj text). Po preklade by mal byt na obrazovke sivy
stvorec a v nom text. Potom namiesto tohto siveho stvorca vlozte
EPS obrazok (namiesto \special...) a pozrite vysledok, skuste zase nieco
menit. Snad Vam to bude jasne aj bez vysvetlenia.

\documentstyle[12pt]{article}\textwidth165mm\textheight240mm
\voffset-22mm\hoffset-15mm\pagestyle{empty}
\begin{document}
\unitlength1.0cm\parindent0mm
\begin{picture}(0,0)
\put(0,0){\makebox(0,0)[l]{%
      \special{ps: 0 0 moveto 1800 0 lineto 1800 900 lineto 0 900 lineto
                   closepath 0.77 setgray fill 0 setgray}}}
\put(0,0){\makebox(0,0)[l]{idem domov}}
\end{picture}%
bol som domaaa
\end{document}

> Jeste jsem se chtel zeptat, jestli pro me, jako zacatecnika, bude prinosny
> casopis o TeXu, ktery vydava cstug, nebo jesti je to spis pro zkusenejsi
> uzivatele?

Mne osobne najviac dala tato konferencia (prihlasil som sa do nej po
4 alebo 5 rocnej skusenosti s TeXom, myslim si, ze dakedy v r. 1994).
Su tu senzacni ludia a vzdy sa najde niekto, kto pomoze. Da sa tusim
na jednej ruke spocitat, ze na kolko mailov nebola odozva. To, ze ste
zaciatocnik by nemal byt problem, ja sa citim zaciatocnikom uz 17 rokov.
Archiv tejto konferencie je k dispozicii, staci listovat a pravdepobne
najdete odpoved (aj ten podklad tu bol uz viackrat rieseny).

Samozrejme aj dajaku knizku by ste si mali zadovazit (trebars J.Rybicka:
LaTeX pro zacatecniky).

Drzim Vam palce, aby ste ostali pri TeXu. Dikdy sa nevzdavajte, ked Vam
nieco nejde, treba rozmyslat. Nic ine len rozmyslat (ziadne pero, kniha,
poznamky, skusanie), rozmyslat a rozmyslat. Mozog je potvora, naucte ho
rozmyslat a pomoze Vam. Nesmieme tolko robit, lebo potom nevieme
rozmyslat, alebo ako hovori klasika - clovek zacne rozmyslat az ked
vyskusa vsetky ostatne moznosti. Asi nieco na tom bude.

Kolko krat mi nieco neslo, skusal som, skusal, cital, pisal a neslo mi
to - vykaslal som sa nato. Nedalo mi to a zacal som nato iba mysliet,
mysliet a mysliet (nemal som cas sa s tym bavit, lebo treba aj pracovat)
a castokrat to naskocilo same.

Zdravi
Ladislav Bitto